Teamtraining telefonische leadgeneratie

De meeste bedrijven zijn er mee gebaat als de eigen medewerkers telefonisch acquireren. Het lukt echter maar weinig bedrijven om hen zover te krijgen. De meeste teams vinden telefonische acquisitie erg moeilijk en maken zich er zo snel mogelijk van af. Of beginnen er zelfs helemaal niet aan. Is dit herkenbaar?

Buro Henck helpt je je mensen gemotiveerd en zelfverzekerd te laten bellen. Je hoeft geen externe acquisiteurs in te huren, je acquisitiekracht zit immers in de eigen organisatie.

Aan het einde van de training

  • is er een gemotiveerd team dat vol zelfvertrouwen aan de slag gaat
  • weet men hoe een gesprek op te bouwen
  • weet het team om te gaan met bezwaren en het herkennen van koopsignalen
  • hebben de individuele medewerkers zicht op de persoonlijke acquisitiekracht

Trainingsprogramma

1. Voorbereiding van het gesprek

  • het nut om het gesprek van te voren aan te kondigen
  • wie is de doelgroep en wie is de beslisser
  • het belscript voor de poortwachter
  • het belscript voor de beslisser
  • altijd afsluiten met resultaat

2. Het gesprek

  • De opbouw van een telefoongesprek
  • omgaan met tegenargumenten
  • leiding houden
  • samenvatten en doorvragen
  • herkennen van koopsignalen
  • (administratieve) opvolging

3. De persoonlijke touch

  • Welk beeld krijgt de klant van de individuele medewerker aan de telefoon
  • Hoe blijft de individuele medewerker authentiek klinken?

4. Klanttypen

  • Omgaan met moeilijke klanten

Succesvolle acquisitie is sterk afhankelijk van het zelfvertrouwen van de acquisiteur. Dit is daarom een belangrijk onderdeel in deze trainingen.

Wil je meer informatie over de individuele acquisitietraining, neem vrijblijvend contact met ons op.

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken