Training medewerker callcenter, inbound telemarketeer commercieel

Inbound telemarketing is een vorm van telemarketing waarbij de organisatie niet zelf potentiële klanten belt (outbound bellen) maar juist telefoontjes en berichten ontvangt vanuit de doelgroep.

Mensen zijn op zoek naar informatie die voor hen waardevol is. Met inbound marketing speel je in op deze behoefte. Je bouwt nieuwe relaties op door relevante content aan te bieden: e-books, whitepapers, blogs, nieuwsbrieven, video’s etc. Potentiële klanten komen hier mee in contact via de social media of zoekmachines, raken geïnteresseerd en gaan naar de website. Eenmaal op je website kan men met je chatten, bellen, een terugbelverzoek achterlaten of een emailbericht sturen. Wij dragen bij aan jouw optimale bereikbaarheid en geven een professionele opvolging aan deze contactmomenten.

Aan het einde van de opleiding:

  • Herken je het belang en de rol van inbound callcenter medewerker.
  • Je staat klanten correct en professioneel te woord.
  • Weet je leiding te houden in het gesprek.
  • Herken je bepaalde persoonlijkheidstypen.
  • Weet je om te gaan met emoties, bijvoorbeeld in gesprekken over klachtenafhandeling.

Trainingsprogramma

Module 1: Het belang van jouw rol als callcenter professional

Als callcenter professional heb je veelvuldig contact met klanten. Je bent het visitekaartje van je organisatie. Hoe kom je zowel professioneel als persoonlijk over? Hoe bouw je een gesprek op? Hoe houd je leiding?

Module 2: De stoplicht methode: omgaan met emoties in telefoongesprekken

Hoe krijg je grip op de sfeer in een gesprek. Hoe ga je om met boosheid en frustratie? Hoe ga je om met onzekere, onduidelijke klanten. Wat zeg je in een lastige situatie? Je leert er alles over in de stoplichtmethode.

Module 3: Klanttypen

Een leuke, korte module over klanttypen, gebaseerd op de DISC-methode.  Wie krijg je aan de telefoon, hoe herken je verschillende persoonlijkheidstypen aan hun stem en hoe matchen deze met jouw persoonlijkheid.

Wil je meer informatie over de training medewerker callcenter/inbound telemarketeer, neem vrijblijvend contact met ons op.

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken